استانداردها ، قوانین و اصول سئو در تولید محتوا

موارد زیر بنا بر یادگیری ها و تجربیات اندک بنده در طی سه سال جمع آوری شده است که به نظر خود بنده بسیار کاربردی و مفید است که البته حتما ممکن است خالی از اشکال نباشد!

لازم به ذکر است که توضیحات دقیق و توضیح جزئیات مهم این موارد که به صورت تیتر بیان شده اند، در ویدئویی که در همین پست وجود دارد، بیان شده است که توصیه میکنم حتما آن را مشاهده کنید.

سئو در تولید محتوا

سئوی محتوا

چک لیست تولید محتوا با توجه به اصول سئو

  1. بدانید و آگاه باشید که متخصصان سئو هم بر سر تعداد کلمات مقاله توافق مشخصی ندارند. عجالتا خلاصه بگویم که تعداد کلمات مقاله تان را بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه تنظیم کنید تا حالا در فیلم آموزشی توضیحات بیشتری بدهم.
  2. هم اکنون که دارم این مقاله را مینویسم، تعداد کاراکترهای بهینه تگ تایتل بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر و تعداد بهینه کاراکترهای تگ دیسکریپشن، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کاراکتر هست. علت حدودی بودنش رو هم در ویدئو میگم خدمتتون.
  3. بعد از انتشار مقاله، از طریق گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر) مقاله را Fetch کنید تا سریع تر ایندکس شود.
  4. استفاده از لینک دهی داخلی و خارجی (به سایت های معتبر و از کلمات کلیدی مورد نظر)
  5. ترجمه مقالات خارجی نباید به صورت کلمه به کلمه باشد.
  6. تگ های مختلف با عبارات توصیفی مناسب تکمیل شوند.
  7. عدم استفاده از لغات نامانوس که توسط کاربران سرچ نمی‌شود (مثلا پیشرانه به جای کلمه موتور) مخصوصا در عناوین
  8. URL صفحه، ترجمه انگلیسی کلمه کلیدی آن مقاله باشد.
  9. به ازای هر دو الی پنچ پاراگراف یک عکس با کیفیت همراه با لوگوی کسب و کار شما در متن قرار داده شود.
  10. هر مطلب حداقل دو کامنت داشته باشد.
  11. هر مطلب حداقل یک کلیپ ویدئویی داشته باشد.
  12. قبل از ویدئو توضیحاتی در حد یک یا دو خط حاوی کلمات کلیدی و بصورت ترغیب کننده برای مشاهده ویدئو موجود باشد.
  13. هر مطلب شامل فایل pdf یا word قابل دانلود باشد.
  14. کلمات کلیدی نباید به صورت انفجاری در متن تکرار شوند. سعی کنید از کلمات هم خانواده کلمه کلیدی خود نیز در متن استفاده کنید.
  15. تراکم مناسب کلمه کلیدی در متن را از ۱ درصد تا ۴ درصد در منابع مختلف ذکر کرده اند اما شما خودتان را بیش از اندازه درگیر این مسائل نکنید و مطلبی بنویسید که کاربر شما آن را دوست داشته باشد.
  16. پاراگراف اول باید شامل خلاصه ای از نکات مهم و کاربردی که در ادامه متن بیان میشود و همچنین یکcall to action برای مطالعه ادامه مطلب باشد.
  17. لینک های “همچنین بخوانید” بین متن وجود داشته باشد.
  18. اگر ترجمه مقاله کلمه به کلمه نباشد، نیازی به ذکر منبع در مقاله وجود ندارد. البته اگر اصول اخلاقی آنچنان اهمیتی برای شما نداشته باشد!
  19. بلافاصله بعد از انتشار، پست را در گوگل پلاس، توییتر، لینکدین، بلاگر، فیس بوک و یا هرجای دیگری که در توان دارید به اشتراک بگذارید.

نکته مهم : اگر ویدئوی توضیحات کامل این عناوین را در ادامه مشاهده نکنید، انگار اصلا این مقاله را نخوانده اید، چرا که نکات بسیار مهمی در این ویدئو بیان شده است. در این ویدئو تا دقیقه ۴۲ به تعاریف کاربردی سئو و انواع روش های آن پرداخته ایم و بعد تا دقیقه ۶۰ روش های تولید محتوا را آموزش داده و از دقیقه ۶۰ به بعد به بیان استانداردهای سئو در تولید محتوا پرداخته ایم.

 

لطفا اگر هرگونه سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما باشم. اگر این مطلب و ویدئوی آموزشی برای شما مفید بوده است، لطفا در قسمت نظرات با بنده مطرح کنید تا انگیزه ای باشد برای به اشتراک گذاشتن سایر تجربیات.

 

با تشکر

حجت مسگری

حجت مسگری
آموزش تولید محتوا | چگونه تولید محتوا کنیم ؟
51star1star1star1star1star