آژانس دیجیتال مارکتینگ ، آژانس بازاریابی دیجیتال ، خدمات دیجیتال مارکتینگ

من حجت مسگری هستم، کارشناس سئو و بازاریابی دیجیتال. در این مقاله بعد از توضیحات بسیار کامل و جامع در مورد انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ که باید توسط هر آژانس دیجیتال مارکتینگ ارائه شود، بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ با توجه به بررسی سوابق معرفی میکنم.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ خدمات بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که از طریق کانال‌های آنلاین وغیرآنلاین دیجیتال انجام می‌شود. و از تمامی ظرفیت‌ها و کانال‌های دنیای دیجیتال استفاده می‌شود تا اطلاعات به افراد رسانده شود.

«بازاریابی دیجیتال یعنی دستیابی به اهداف بازاریابی با استفاده از روش‌ها و ابزارهای تکنولوژی دیجیتال.»

همچنین استفاده از تکنولوژی دیجیتال جهت ایجاد کانال‌های آنلاین و غیر آنلاین برای دسترسی به بازار.

دسته بندی های دیجیتال مارکتینگ شامل :

 

  • بازاریابی برونگرا( Outbound Marketing )

    : رویکرد بازاریابی سنتی یا برون گرا ، تمرکز روی بدست آوردن مشتری جدید ، پیام تبلیغاتی و ویژگی های محصول و … است.

  • بازاریابی درونگرا، ربایشی، جاذبه ای ( Inbound Marketing ):

یعنی بازاریابی و جذب مشتری از طریق تولید محتوای کاربر پسند که پاسخگوی نیازهای مخاطب باشد و درنتیجه احتمال به اشتراک گذاری مطالب را خواهید داشت.

سئو، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و … ابزاری برای بازاریابی درونگرا هستند.

 

مزایای بازاریابی درونگرا :

۱- Permission Maeketing تبلیغات و بازاریابی با اجازه ی کاربر.

۲- Target Marketing با توجه به خواسته های مخاطبان هدف انجام می شود.

مراحل اصلی بازاریابی درونگرا شامل :

  • جذب مخاطب
  • تبدیل مخاطب به Lead
  • تبدیل Lead به مشتری
  • رضایت مشتری و بازاریابی دهان به دهان (Word-Of-Mouth Marketing )

 

 

  • بازاریابی در موتورهای جستجو :

روشی  که به بیشتر دیده شدن وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند، و باعث می شود موتورهای جستجو وبسایت شما را بیشتر دوست داشته باشند.

نکته‌ای مهم اینجاست که موتورهای جستجوگر به کاربران اهمیت بیشتری می دهند یعنی بوسیله الگوریتم ها مدام در حال تغییر و توسعه هستند تا به کاربر محتوای مناسب و مرتبط تری را در جستجوهایش نمایش بدهند.

دو زیر مجموعه ی این روش :

۱- بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

خدمات سئو

خدمات سئو

 

که شامل دو رویکرد است :

۱- الف؛ درون ‌وب‌گاهی (On-site) : روشی که با انجام تغییرات در وب‌سایت باعث بهینه تر شدن برای موتورهای جستجو می شوید.

از جمله این تغییرات به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • سرعت خوب
  • ارجاعات خارجی
  • محتوای مناسب
  • بهینه‌سازی نشانی‌ها ( URL )
  • راهبری کاربرپسند ( چینش منوها و نقشه وبسایت )
  • بهینه‌سازی عنوان ها و کدها ، متاها ،تگ ها، لینک‌ها و ارجاعات درونی
  • بهینه‌سازی نوشتاری و نگارشی
  • تولید مقاله ( بلاگینگ )
  • موضوع مقالات وب سایت
  • میزان استفاده از کلمات کلیدی در بدنه مقاله
  • بهینه سازی تصاویر
  • صفحات ۴۰۴ کاربرپسند و جذاب ( امید کاربر ناامید شود )
  • رعایت اصول و قواعد سئو در کد نویسی وب سایت
  • یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت
  • به روز رسانی وب سایت
  • میزان و حجم مطالب صفحات وب سایت

 

۱- ب؛ برون ‌وب‌گاهی (Off-site) : فعالیت‌ها و بهینه سازی‌های خارج از محدوده وبسایت :

  • لینک سازی
  • بک لینک سازی
  • برند سازی
  • تبلیغ در گوگل
  • استفاده از سایر روش های تبلیغاتی (تبلیغات کلیکی)
  • نسخه موبایلی وب سایت
  • ریپورتاژ خبری
  • Guest Blogging- (فعالیت در فروم ها، کامنت گذاشتن و…)
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی
  • افزایش اشتراک‌گذاری مطالب و صفحات وبسایت

 

۲- تبلیغات پرداختی جستجوگرها (Paid Search Ads) : به معنی خرید تبلیغات در موتورهای جستجو.

PPC شناخته شده‌ترین روش این تبلیغات است، یعنی پرداخت به ازای کلیک و یکی از ابزارهای این روش هم Google Adwords است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی :

امروزه افراد زمان قابل توجهی را به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌گذرانند. درنتیجه شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای فعالیت و تعامل با بازاریابان و نمایش مطالب به آنهاست.

شبکه‌های اجتماعی ابزار مناسبی برای لینک‌ها و ارجاع به وبسایت و محتوای شما هستند، و باعث بهبود سئو می شوند. دلیل این امر این است که موتورهای جستجو به این ارجاعات اهمیت می‌دهند و به نوعی اعتبارسنجی انجام می‌دهند. بنابرای مطالبی که اشتراک و ارجاع بیشتری داشته باشند امتیاز بیشتری برای نمایش از موتورهای جستجو می گیرند.

شبکه های اجتماعی مانند:

اینستاگرام

تلگرام

فیسبوک

توئیتر

لینکدین

گوگل پلاس

یوتیوب

وب سایتهای اشتراک لینک

 

بازاریابی محتوا

content marketing

 

  • بازاریابی محتوا (Content Marketing) :

فرایند جذب مشتری بوسیله ی تولید محتوای مناسب برای کاربر، از طریق متن ، تصویر و ویدئو.

محتوای مناسب کلید اصلی حضور اینترنتی (online presence) است، نه روش‌های تقلبی و  ناپایدار.

نکاتی برای بازاریابی محتوا؛

– محتوایی تازه ،اختصاصی و ناب تولید کنید

– محتوای قدیمی را بروزرسانی کنید

– روند تولید محتوای تکراری نداشته باشید

– روش های اجرای بازاریابی محتوا متفاوتی داشته باشید

– وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ را از یاد نبرید

  • بازاریابی ایمیلی :

با وجود فناوری های جدید در حوزه ی دیجیتال ایمیل هنوز هم کاربرد دارد و یکی از بهترین و کارآمدترین ها دراین حوزه است.

ایمیل می‌تواند نقش اصلی در نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری داشته باشد. در صورتیکه از آن طبق چارچوب طرح بازاریابی استفاده شود، یعنی برای کسانی که تمایل و علاقه دارند مطلب ایمیل ارسال شود و محصول، مطلب و یا خدمتی معرفی شود، در غیر این ‌صورت ایمیل شرکت شما یک عامل مزاحم شناخته خواهد شد.

بازاریابی ایمیلی شامل:

  • طراحی قالب ایمیل
  • جمع آوری دیتا
  • Broadcast

 

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی

  • بازاریابی موبایلی :

هرچه پیش می‌رویم، مردم بیشتری با موبایل به جستجو می‌پردازند چه در جستجوگرها و چه در شبکه‌های اجتماعی، که معمولا به طور میانگین ۳۰% از بازدید وبسایت‌ ها بوسیله ی موبایل انجام می شود.

 

  • تبلیغات اینترنتی ( Internet Advertising)

    :

تبلیغات اینترنتی به معنی استفاده از اینترنت به عنوان وسیله ای ارتباطی برای تبلیغات در محیط وب می باشد، افزایش دسترسی و سرعت اینترنت و پیشرفت تکنولوژی باعث فراگیرتر شدن استفاده از این تبلیغات شده.

تبلیغات اینترنتی شامل؛

  • ریتارگتینگ
  • تبلیغات در فیسبوک و لینکدین
  • پروموت کردن توئیت ها و پین ها
  • تبلیغات کلیکی در بینگ
  • تبلیغات بصری
  • Google Shopping
  • Google Adwords (یوتیوب)

انواع تبلیغات اینترنتی:

  • تبلیغات ایمیلی
  • بنری
  • متنی
  • تبلیغات کاتالوگی یا Catalog ads
  • تبلیغات از طریق SEO
  • تبلیغات در موتور های جستجو ( مانند گوگل )
  • در سایت های آگهی و نیازمندی های آنلاین
  • همکاری در فروش (Affiliate marketing)
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ویدئویی
  • با استفاده از ابزار ها و نرم افزار های کاربردی رایگان Adware
  • انتشار گزارش در بلاگ ها یا PPP
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات پاپ آپ Popup

به بیانی دیگر تبلیغات اینترنتی نمایش دادن شعارها و تصاویر تبلیغاتی، نامها و علائم تجاری، در سایتهای پربازدید که می تواند به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند.

 

  • تکنیک ریتارگتینگ (هدفگیری مجدد) :

با توجه به پایین بودن نرخ تبدیل (conversion rate) بازدیدکنندگان به مشتری بهترین راه برای افزایش آن می تواند هدفگیری مجدد و یادآوری محصولات و خدماتی که قبلا از آن بازدید کرده است،

تعداد دفعاتی که کاربر تبلیغات شما را در روز، هفته و ماه مشاهده می‌کند را می توانید بوسیله ی  Google AdWords محدود کنید و در صفحه خرید وبسایت با قرار دادن  پیکسل تبدیل ((conversion pixel نمایش تبلیغات را برای محصولی که مخاطب در حال پرداخت آن می باشد، محدود کنید. این محدودیت های نمایش تبلیغات باعث راضی ماندن مشتریان و کاهش هزینه تبلیغات خواهد شد.

 

طراحی و توسعه دیجیتال مارکتینگ از طریق :

  • طراحی وب
  • وردپرس
  • فروشگاه اینترنتی
  • برندینگ در بستر رسانه های اجتماعی
  • طراحی لوگو
  • قالب ایمیل
  • طراحی استاتیک وب سایت
  • برندینگ دیجیتال

 

استراتژی و برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ :

در دنیای کسب و کار، تصمیم گیری همیشه یکی از سخت‌ترین مراحل بوده است، ما در بومرنگ بواسطه ی تجربیات و دانش خود، از طریق تدوین استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت و برنامه ریزی اجرایی دقیق، به شما کمک خواهیم کرد تا به درست ترین تصمیمات در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید.

 

در انتها میتونید این مقاله رو در قالب فایل Word و PDF دانلود و استفاده کنید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ PDF

 

 

نویسنده : سمیه کریمی – حجت مسگری

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ ، آژانس بازاریابی دیجیتال ، خدمات دیجیتال مارکتینگ
آژانس دیجیتال مارکتینگ ، آژانس بازاریابی دیجیتال ، خدمات دیجیتال مارکتینگ
میخواهید بدانید بهترین و مناسب ترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یا شرکت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما کدام است؟ حتما این پست را مطالعه کنید.