رقص گوگل چیست ؟

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد بعد از انتشار محتوا در سایت خود با آن  مواجه می شوند تغییر رتبه های  ناگهانی  برای محتوای انتشار یافته می باشد که همین موضوع  باعث  می شود محتوای ما مدام در صفحه نتایج گوگل تغییر جایگاه دهد.اکنون موضوعی که مطرح می شود این است که این جهش های ناگهانی و افزایش و کاهش رتبه به چه دلیل است و در این مواقع چه کاری را باید انجام دهیم . در همین جاست که الگوریتم رقص گوگل مطرح می شود.

در این مبحث ابتدا به بررسی چرایی این موضوع و آشنایی با  الگوریتم رقص گوگل می پردازیم و سپس به نحوه ی برخورد با این مساله پرداخته و در پایان نیز بررسی می کنیم که چه سایت هایی با رقص گوگل مواجه می شوند و کدام سایت ها  دچار رقص گوگل نمی شوند و از آن در امان هستند.

الگوریتم رقص گوگل

علت جهش های ناگهانی رتبه چیست؟

همانطور که همه ی ما می دانیم میزان رضایت کاربران از محتوای انتشار یافته در فضای وب یکی از مهم ترین عواملی می باشد که گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند و هر روز صفحات زیادی ایجاد می شوند و ربات های گوگل آنها را ایندکس و آنالیز می کنند تا هنگامی که کاربر عبارت مورد نظر خود را جستجو کرد گوگل بتواند نتایج جستجو را به او نشان دهد. در واقع گوگل برای بررسی محتواهای انتشار یافته باید عوامل یکسانی را برای تمامی آنها در نظر بگیرد و آنها را بررسی کند  که برخی از این عوامل پیش از انتشار محتوا باید و برخی دیگر پس از انتشار آن باید انجام شود.

پس از اینکه محتوای خود را منتشر کردیم کاری که گوگل انجام می دهد این است که سایت ما را برای مدت کوتاهی در جایگاه بهتری در صفحات نخستین نشان می دهد و سپس به میزان رضایت کاربران از این صفحه می پردازد و این نتیجه را با  نتایج قبلی که در این رتبه بوده اند مقایسه می کند.

در اینجاست که الگوریتم رقص گوگل (یا گوگل دنس ) کار خود را آغاز نموده است و به بررسی نتایج می پردازد در این حال اگر محتوای انتشار یافته و صفحه ی ما بتواند نظر کاربران را جلب و آنها را راضی کند و همینطور نرخ کلیک قابل توجهی دریافت کند  و همچنین مواردی که گوگل پس از انتشار محتوا در نظر می گیرد( از جمله زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و هم چنین درج کامنت و دیدگاه و ….)  را به خوبی پشت سر بگذارد، گوگل رتبه ی سایت ما را بهبود داده و به نتایج صفحات اول نزدیک می کند اما  اگر سایت و محتوای تولیدی ما  نتواند این چالش ها را به خوبی برطرف کند  و رضایت کاربران را جلب کند  الگوریتم رقص گوگل  ما را به حوالی جایگاه قبلی باز می گرداند.

همچنین بخوانید:  مجموعه کامل تکنیک های سئو اف پیج

در واقع به این جابجایی در رنکینگ و نوسان در نتایج جستجو رقص گوگل می گویند که یکی ناشناخته ترین و در عین حال مهم ترین الگوریتم گوگل است.

تعیین جایگاه سایت

با الگوریتم رقص گوگل ( یا گوگل دنس) چگونه برخورد کنیم؟

اکنون که کاربرد و چرایی وجود الگوریتم رقص گوگل را دریافتیم ، می خواهیم ببینیم که هنگامی که این اتفاق رخ داد باید چه رفتاری داشته باشیم.

عده ای از افراد ممکن است با انتشار مطلب خود و اینکه رتبه آنها بهبود نیافته که هیچ ، حتی به جایگاه بدتری هم تنزل داشته است ، دچار وسواس و استرس شده و به فکر ویرایش و یا حتی حذف مطلب خود از سایت بیفتند و یا در مواردی حتی به روش های سئوی کلاه سیاه از جمله لینک سازی و یا خرید بک لینک روی بیاورند در حالیکه تمامی این کارها کاملا اشتباه می باشد .

همچنین بخوانید: سئو کلاه سفید چیست؟

در این حالت بهترین کار این می باشد که تمرکز خود را از تولید محتوای مناسب برای سایت خود از دست ندهیم و هم چنان به تولید محتوا و انتشار آنها بپردازیم و همچنین این را بدانیم که برای متخصصان سئو جهش و نوسان رتبه یک امر کاملا طبیعی می باشد و افزایش و کاهش رتبه به خاطر محتوای تولیدی شما نیست بلکه به خاطر تغییر در سیستم رنکینگ گوگل می باشد.

همچنین بخوانید: آموزش تولید محتوا

کدام سایت ها دچار الگوریتم رقص گوگل ( یا گوگل دنس ) می شوند؟

  • وب سایت هایی که به تازگی ایجاد شده اند و شروع به انتشار مطلب کرده اند.
  • وب سایت هایی که کلمات کلیدی جدید دارند و هنوز برای گوگل ثبت نشده اند.
  • وب سایت هایی که از شیوه های نامناسب و غیراصولی سئو مانند لینک سازی و محتوای تکراری استفاده می کنند.

کدام سایت ها از الگوریتم  رقص گوگل در امان هستند؟

  • وب سایت هایی که دارای سئوی داخلی اصولی و کاملی می باشند.
  • وب سایت هایی که دارای محتوای با کیفیت هستند و محتوای خود را بر اساس تکنیک های سئوی محتوا تولید نموده اند.
  • لینک سازی داخلی و خارجی آنها به صورت سیستماتیک و بهینه شده است.

در پایان باید بدانیم که هدف اصلی گوگل از این تغییر دادن رتبه ی سایت به صورت ناگهانی در ابتدا پیدا کردن محتوای رضایت بخش برای کاربران خود می باشد که موارد مورد نیاز خود را در گوگل جستو می کنند و همزمان به چالش کشیدن محتوا های تولید شده برای تعیین جایگاه واقعی آن می باشد و این نوسانات پس از مدتی به آرامش نسبی رسیده و پس از آن جایگاه محتوای ما در نتایج جستجو تثبیت می شود.

همچنین بخوانید: چرا باید به الگوریتم رقص گوگل اهمیت داد؟

نویسنده : صادق حاجی جعفری