قبل از هر چیز بگم که این پست ناشی از اطلاعات و تجربیات شخصی بنده هست و طبیعتا ممکنه نقص ها و اشتباهاتی داشته باشه اما به هر حال با توجه به اینکه صرفا جنبه تئوریک نداره ، حتما در عمل بیشتر از خیلی مطالب دیگر به دردتون خواهد خورد و نکات اجرایی موثری رو به شما خواهد گفت. ساعت ها مطالعه و پرسش و پاسخ رو در این پست براتون در قالب چندصد کلمه چکیده کردم. حتما مطالعه بفرمایید 🙂

بررسی و آنالیز محتوا در بلاگ سایت ریحون

  • تعداد پست ها در هر هفته نسبتا مناسب است اما انتظار می‌رود این تعداد حداقل به هفته ای ۵ پست افزایش یابد.
  • عدم وجود استراتژی محتوا در بلاگ مشاهده می‌شود، به طور مثال چرا باید در بلاگ ریحون مطلبی در مورد روش موفقیت در زندگی وجود داشته باشد و کسی که به دنبال مطالعه چنین مطلبی است چقدر احتمال دارد به یک مشتری برای ریحون تبدیل شود؟
  • برخی پست ها صرفا حاوی چندصد کلمه متن هستند و از هیچ عکسی درآن استفاده نشده است که مطالعه این پست ها برای کاربران مطلوب نیست
  • بعضی از عکس هایی که در پست های وبلاگ استفاده شده است، لود نمی‌شوند که باید اصلاح شود

تصویر بلاگ سایت ریحون

انالیز محتوا در بلاگ رقبای خارجی سایت ریحون

۱- انالیز محتوا در بلاگ سایت www.Thuisbezorgd.nl

  • تقریبا هفته ای یک پست منتشر شده است
  • محتوا شامل عکس و متن که البته اکثر متن ها کوتاه و تعداد عکس ها زیاد است

موضوعات مورد بحث در بلاگ این سایت :

  1. بهترین مطالب مرتبط، از شبکه های اجتماعی به صورت ماهیانه و یا موضوعی
  2. مطالب مرتبط با غذا ، همراه با تعداد زیادی عکس و متن های طولانی
  3. معرفی بهترین رستوران ها و بهترین غذا ها به صورت ماهیانه

سایت دلیوری غذای خارجی

۲- بررسی محتوا در بلاگ سایت www.grubhub.com

  • تعداد پست ها در هر هفته مشخص نیست (پست ها بدون تاریخ انتشار ثبت شده اند)
  • محتوای اکثر پست ها شامل متن های کوتاه و تعداد زیادی عکس های جذاب است

موضوعات مورد بحث در بلاگ این سایت :

  1. معرفی ترند ها و بهترین غذا ها در قالب زمان یا منطقه جغرافیایی
  2. پست های تعاملی از جمله تست « شما همبرگر هستید یا هات داگ» که با چند سوال شما را به یکی از این دو غذا شبیه میداند
  3. استفاده از مطالب و ترند های شبکه های اجتماعی

سایت سفارش غذای اینترنتی خارجی

بررسی محتوا در بلاگ رقبای داخلی سایت ریحون

۱- انالیز محتوا در بلاگ سایت چیلیوری

  • در یک مدت محدود یک هفته ای فقط ۵ پست در بلاگ ثبت شده است و دیگر هیچ !
  • بر خلاف کمیت پست ها ، کیفیت آن ها خوب به نظر میرسد به طوری که طول متن مطالب کاملا مناسب و عکس ها نیز جذاب اند.
  • اگر این نوع مطالب ادامه داشته باشند و از فیلم و فایل های قابل دانلود نیز در آن استفاده شود، آینده امیدوار کننده ای خواهد داشت

موضوعات مورد بحث در بلاگ چیلیوری :

  1. چرا سفارش آنلاین ؟
  2. مکدونالد
  3. پروموشن های چیلیوری

بلاگ سایت چیلیوری

۲- بررسی بلاگ سایت زودفود :

در کمال تعجب، سایت زودفود بلاگ ندارد !

بلاگ سایت زودفود

استراتژی محتوا و دو گروه مهم از کلمات کلیدی :

برای مشخص نمودن استراتژی محتوایی بلاگ ریحون و یا هر سایت دیگری، دو گروه از عبارات کلیدی را مشخص می‌کنیم

۱- عبارات کلیدی اصلی :

این گروه از عبارات شامل لغات اصلی مربوط به هر کسب و کار هستند که میزان سرچ بسیار زیادی نسبت به سایر عبارات دارند و طبیعتا رقابت در این عبارات نیز معمولا زیاد است. سعی میکنیم از این عبارت ها در قسمت های اصلی سایت از جمله عنوان سایت، صفحه اول و همچنین در دسته بندی ها استفاده کنیم. برای شناسایی عبارات کلیدی اصلی می‌توان از Google keyword planner کمک گرفت.

۲- عبارت کلیدی چند کلمه ای :

این عبارات دارای تعداد کلمه های بیشتر و میزان سرچ کمتر نسبت به عبارات کلیدی اصلی هستند و عملا منبع اصلی استخراج عناوین مقالات بلاگ را تشکیل می‌دهند. از آن جهت که ابزار «کیورد پلنر» گوگل عددی حدودی در اختیار ما قرار می‌دهد و همچنین مقادیری خطا نیز به همراه دارد، معمولا میزان سرچ عبارات چند کلمه ای را صفر نشان می‌دهد. لذا  برای به دست آوردن این عبارات از روش دیگری استفاده میکنیم که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

عبارات کلیدی اصلی برای کیس مورد مطالعه :

برای یافتن کلمات کلیدی اصلی، توجه به دو عامل ضروری است :

۱- میزان سرچ و ترند هر عبارت

۲- میزان دشواری و حجم رقابت در هر عبارت

۳- میزان ارتباط و اهمیت لغات برای کسب و کار شما

کلمات کلیدی اصلی در استراتژی محتوا

کلمات کلیدی اصلی در استراتژی محتوا

*جدول روبرو فقط نمونه ای از این نوع آنالیز برای سایت ریحون است و به دست آوردن جدول کامل نیاز به بررسی های بیشتر و دسترسی به اکانت گوگل وبمستر ریحون دارد

*این اطلاعات از ابزار «گوگل کیورد پلنر» به دست آمده است که البته بسیار تقریبی و دارای درصدی خطا است ولی برای آنالیزهای کلی مناسب است

 

عبارات کلیدی چند کلمه ای برای کیس مورد مطالعه :

برای یافتن این عبارات از پیشنهادات موتور جستجوی گوگل استفاده میکنیم چرا که این پیشنهادات با توجه به ترند‌ها و تمایلات کاربران و عبارات پرطرفدار ارائه می‌شوند. یک نمونه از این روش را در تصویر زیر می‌بینید

عبارات کلیدی چندکلمه ای

عبارات کلیدی چندکلمه ای

در تصویر بالا مشاهده میشود که اگر میخواهیم مطلبی در بلاگ ریحون با موضوع غذا بنویسیم بهتر است ابتدا از مطلبی با عنوان «غذا با مرغ» یا «غذا با گوشت چرخ کرده» شروع کنیم. البته ممکن است این عبارات را عناوین کامل و مناسبی ندانیم و کمی آن ها را تغییر دهیم ولی روش کلی همین است و اگر از این روش استفاده نمیکردیم شاید هیچگاه این عناوین به ذهن ما نمی‌رسید

 

نمونه عبارات کلیدی چند کلمه ای برای ریحون

تقریبا هر کدام از این عبارات می‌تواند عنوان یک مقاله مستقل در بلاگ ریحون باشد، با این تفاوت که کاملا هدفمند انتخاب شده اند و مخاطب مناسب را به سایت هدایت خواهد کرد و با ترند های مردم سازگاری دارند. البته برخی عبارات باید با هم در یک مقاله تجمیع شوند اما جدول روبرو می‌تواند برای استراتژی یک ماهه مطالب بلاگ ریحون کافی باشد.

نمونه عبارات گلیدی چند کلمه ای برای بلاگ سایت ریحون

نمونه عبارات گلیدی چند کلمه ای برای بلاگ سایت ریحون

 

 

 

چگونه محتوای با کیفیت و سئو مناسب داشته باشیم؟

در این قسمت ۹ نکته بسیار بسیار مهم و کاربردی در جهت تولید و ارائه مناسب محتوای با کیفیت برای بلاگ ها گفته ام که خورد خورد از افراد مختلف آموخته ام

  1. یک پست بلاگ استاندارد باید حداقل شامل حدود ۷۰۰ کلمه باشد. متخصصان سئو حتی تا ۲۵۰۰ کلمه را برای سئو مناسب دانسته اند.
  2. حتما باید در هر پست از تعدادی عکس مناسب استفاده شود. اضافه کردن فیلم و فایل های قابل دانلود نیز تاثیر بسزایی در سئو مطالب دارد چرا که Bounce Rate را کاهش وTime on site  را افزایش می‌دهد
  3. هر پست پس از انتشار باید در گوگل وبمستر Fetch شود.
  4. در هر صفحه از پست های بلاگ باید از Schema های ویژه article استفاده شود تا موتورهای جستجو بتوانند بهتر از قبل ساختار مقاله شما را درک کنند.
  5. از کامنت ها در زیر هر پست غفلت نکنید. متخصصان معتقدند کامنت ها و سیستم امتیازدهی در زیر هر پست اهمیت زیادی دارند
  6. هر پست پس از انتشار باید در شبکه های اجتماعی ریحون به اشتراک گذاشته شود. برخی تجارب نشان میدهند که اگر این به اشتراک گذاری به صورت حلقه ای باشد اثر بهتری خواهد داشت. یعنی به این صورت که شما مطلب را در لینکدین به اشتراک بگذارید و سپس لینک پست لینکرین را در تلگرام منتشر کنید و لینک مطلبتان در فیسبوک را در توییتر منتظر کنید و همینطور ادامه دهید.
  7. پس از مدتی با بررسی اکانت گوگل وبمستر خود، کلمات و مقالاتی را که جایگاه نسبتا مناسبی در گوگل پیدا کرده اند را بیابید و آنها را با ایجاد بک لینک یا مطلب جدید و یا روش های دیگر تقویت کنید.
  8. لینک دهی داخلی را فراموش نکنید. این کار باعث میشود کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند و در سئو شما بهبود حاصل شود
  9. لینک دهی خارجی مناسب باعث میشود موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوای مقاله شما را درک کنند

 

اگر سوالی، بحثی، صحبتی در مورد این موضوع دارید، سانسور نکنید… در قسمت کامنت ها مطرح کنید

نویسنده : حجت مسگری